Main Image Heroe 2000X1125 Bob21 Winner

Quicksilver Boats vinner priset ”Best of Boats” för andra året i rad

Quicksilver Boats, en division i Brunswick Corporation (NYSE: BC) hedrades vid den största årliga prisutdelningen för motorbåtar i Europa och vann utmärkelsen ”Best of Boats” för andra året i rad. Av de hundratals båtar som testades och de 17 finalisterna som representerades vann Quicksilver Pilothouse 705 kategorin ”Bäst för fiske”.

”På hela Quicksilver-teamets vägnar är vi hedrade att återigen få det prestigefyllda priset Best of Boats”, säger Sylvain Perret, Product Portfolio and Media Relations Manager – European Venture Group, Brunswick Boat Group. ”Pilothouse 705 är den nyaste modellen i vårt populära sortiment av Pilothouse-modeller, och vi är glada över att den internationella juryn uppmärksammade vilket fantastiskt jobb vårt team har lagt ned på detaljerna för att skapa den perfekta farkosten för både nybörjare och avancerade fiskare. Vi tackar juryn för detta viktiga erkännande och lovordar vårt team för denna välförtjänta utmärkelse.”

Utmärkelsen ”Best of Boats Award” grundades 2014 och lanserades av båtjournalister från många länder samt olika expertgrupper som tillsammans representerar det största årliga priset för motorbåtar i Europa, med hänsyn till antalet deltagande länder, tidskrifter och båttester. BOB Award är den enda utmärkelsen för motorbåtar i världen och utgår från båtägarnas synvinkel, där alla kategorier definieras av verkliga användningsområden och motsvarar målgrupper, inte båtlängder.

Enligt domarnas utsago: ”Quicksilver 705 Pilothouse är en ny, större version av 2020 års pris för bästa Pilothouse-båt från Quicksilver.  Som den enda utfärdsbåten för fiske i Best of Boats Award 2021 följer GRP-konstruktionen hybridbåtstrenden. I det här fallet innebär hybrid multifunktionalitet – användbara för fiske till havs, men även som en liten familjebåt för helgresor med de små.”

Ceremonin för ”Best of Boats Award” hölls i Berlin på båtmässan Boat & Fun Berlin. Utmärkelserna består av sex motorbåtskategorier: bäst för nybörjare, bäst för familjen, bäst för nöje, bäst för fiske, bäst för resan och bäst för framtiden.